Eerste week in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu Eerste week in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

Eerste week in Valencia

Door: Esmée Siebring

Blijf op de hoogte en volg Esmée

08 Februari 2014 | Spanje, Valencia

Precies één week geleden zat ik nog in Veendam. Met enige spanning ging ik naar het personeelsuitje van de GAMMA. Ik begon te beseffen dat ik 7 maanden wegging en dat dat toch eigenlijk wel heel erg lang is. Ik moest die avond afscheid nemen van mijn vrienden en dat viel me absoluut zwaarder dan ik ooit had verwacht. Helemaal toen mijn vriendinnen mij in Golden City overvielen. Ik was zo geschrokken, maar vond het wel echt heel erg lief. Ik heb echt een hele leuke zaterdagavond gehad, maar daardoor vond ik het wel lastiger om weg te gaan.

Maandag begon mijn avontuur en vloog ik richting Valencia. Rond 22 uur 's avonds kwam ik aan in mijn appartement. De eerste dagen vond ik het behoorlijk wennen. Ik was de hele dag alleen, omdat mijn huisgenoten allemaal al begonnen waren met hun stage. In mijn eentje ging ik de stad verkennen. Allereerst ging ik la ciudad de las artes y ciencias bezoeken. Een nieuw gedeelte in de stad met moderne architectuur en musea. Heel bijzonder en mooi om te zien. Wat een wandeltocht van maximaal een uur had moeten zijn, werd een wandeltocht van drie uur. Dat mijn richtingsgevoel niet zo goed is is algemeen bekend, maar blijkbaar kan ik ook absoluut niet kaart lezen..
Goed, na die drie uur besloot ik dat het wel mooi geweest was voor die dag en ben ik naar huis gegaan.

Die dag daarna ben ik het centrum gaan bekijken. Ik heb een Spaanse sim kaart aangeschaft en heb de winkels bekeken. Het centrum is super mooi. Er zijn heel veel gezellige kleine steegjes waar je lekker tapas kunt eten en sangria kunt drinken. Daarnaast heb je allemaal van die typische Spaanse gebouwen. Super leuk. Ook de winkelstraten zijn goed gekeurd. Ik denk dat ik me hier wel kan vermaken de komende 5 maanden.

Ook heb ik deze dag het park del Turía bekeken. Dit is een drooggelegde rivier die door de gehele stad loopt. Hij is slechts 300 m breed en ongeveer 10 km lang. Ideaal om lekker te relaxen met mooi weer en misschien wel te hardlopen.. Hoewel ik daar nog niet zo enthousiast over ben. Ik moet nu eerst een week bijkomen van de vele kilometers die ik heb gelopen de afgelopen dagen. Ik heb echt vette spierpijn.

De afgelopen dagen is het hier super lekker weer geweest. Rond de 21 graden. Voor mijn gevoel is dat super warm, maar de Spanjaarden denken daar nog een beetje anders over. Terwijl ik in mn zomerjasje hier rond loop, lopen de Spanjaarden in dikke winterjassen met handschoenen. Een leuk contrast. Iets anders wat me is opgevallen aan deze stad is de manier van parkeren. Het is hier normaal om je auto in de vrij te zetten en níet op de handrem. Hierdoor is het mogelijk om makkelijk de auto's te verplaatsen. Heel bijzonder. Sowieso vind ik het verkeer hier een bijzonder iets. Niemand trekt zich ergens wat van aan en ook door rood licht rijden is niet vreemd.

Gisteren heb ik mercat central bekeken. Dit is een gigantische markt waarbij ze allerlei groenten, fruit en vlees verkopen. Dagelijks komen hier vele Spanjaarden om hun verse groenten te halen. Heel bijzonder om te zien en ook heel erg handig. Ze hebben zelfs bloemkool haha.
Dichtbij mercat central ligt het hart van de stad: la plaza del virgen. Aan dit plein liggen verscheidene terrasjes. Ook bevindt zich hier een kerk. De Valencianen beweren dat hier de echte heilige graal ligt. Ik heb de kerk nog niet bezocht, maar dat staat zeker op de planning de komende weken.

Vannacht ben ik voor het eerst op stap geweest in Valencia. De tijden zijn hier iets anders dan in Groningen. Het begint hier echt pas om 2 uur en je kunt makkelijk door gaan tot een uur of 9. Het is lastig, omdat we de clubs en kroegen hier nog helemaal niet kennen. We lopen hier daarom ook een beetje rond als een kip zonder kop. Maar goed, we komen er vanzelf achter wat de juiste plekken zijn.

Aanstaande maandag begin ik met mijn stage bij Viccarbe. Gemengde gevoelens.. Het zal heel erg wennen worden om ineens 40 uur per week te gaan werken, maar aan de andere kant heb ik er ook wel zin in. Zo krijg ik tenminste een beetje ritme en regelmaat. Ook wel fijn.

Ik zal proberen om volgende week weer een nieuwe blog te plaatsen, nadat ik mijn eerste stage week heb afgerond .

  • 08 Februari 2014 - 17:04

    R:

    Leuk leuk

  • 08 Februari 2014 - 17:15

    Jasmijn:

    Heey leuk verhaal man!!! Blijf genieten! Xx

  • 08 Februari 2014 - 17:38

    Arne:

    Klinkt als 20 weken zomervakantie! Veel plezier en geniet ervan. We will talk back in school

  • 08 Februari 2014 - 19:49

    Janny Van Der Werf:

    Hoi Esmee, leuk om te horen hoe het daar zoal gaat. Ik zal je de komende maanden "volgen". Als ik jou verhaal lees, weet ik zeker dat het je daar zal bevallen. Aan de omgeving, temperatuur en het shoppen en stappen zal het waarschijnlijk niet liggen! Groetjes van Leo en van mij. :-)

  • 09 Februari 2014 - 22:00

    Marian :

    Toppertje!
    Wat leuk op een verslag te lezen hoe het je tot nu toe bevalt en wat je allemaal mee maakt!
    Ik wens je heel veel plezier en succes met dit avontuur.
    Ik zal je verslagen zeker lezen!
    Liefs Marian

  • 09 Februari 2014 - 22:19

    Janet:

    Hoi Esmee ,leuk om te lezen dat het goed met je gaat .Wens je heel veel succes met je stage deze week .Groetjes van ons...

  • 10 Februari 2014 - 16:56

    Kim:

    Hee es, leuk verhaal om te lezen. Even wennen allemaal, maar dat komt vast goed! Oja, ik heb nu ook een Iphone, dus we kunnen ook facetimen haha. Succes nog met je eerste stage week! xx

  • 17 Februari 2014 - 13:57

    Adriana Monsma:

    Hoi Esmee,leuk om te lezen hoe daar gaat in Valencia....je hebt in ieder geval al genoeg beleeft!!!Kijk uit naar je volgende verslag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1369
Totaal aantal bezoekers 13437

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: