La ballena alegre - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu La ballena alegre - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

La ballena alegre

Blijf op de hoogte en volg Esmée

28 Juli 2014 | Spanje, Gerona

Bon dia!

Intussen zit ik alweer bijna een maand op de camping. Mijn ouders staan hier inmiddels ook al een week. Het was 3 maanden geleden dat ik hen voor het laatst heb gezien dus het weerzien was heel erg leuk. Ik eet elke dag met mijn ouders, omdat het eten hier niet te doen is..

Het werken bevalt me heel erg goed. Het is erg vermoeiend. Ik werk 7 dagen per week en 8 uur per dag. Ik ben slechts een dag in de twee weken vrij. Even flink aanpoten, maar het werk zelf is wel erg interessant. Stiekem veel leuker dan mijn stage. Ik ben nu eindelijk met klanten bezig; veel verschillende talen en culturen en dat had ik van stage ook verwacht. Hier op de camping spreek ik met mijn collega's alleen maar Spaans. De laatste twee maanden in valencia heb ik mijn Spaans verwaarloosd en dus heb ik hier besloten om er twee maanden nog even vol tegen aan te gaan. Echter wordt hier ook veel Catalaans gesproken en daar begrijp ik dan weer helemaal niks van. Het lijkt een beetje op Frans maar toch weer heel anders. Ik ben hier zelfs m'n Duits aan het verbeteren. Ik versta behoorlijk veel, maar wanneer ik het moet spreken lach je je dood. Het klinkt werkelijk waar nergens naar en dat terwijl ik op de middelbare school toch 5 jaar Duits heb gehad. In september ga ik weer Duits lessen volgen dus dit is wel een goede oefening.

Het is wel heel vreemd om hier te werken, omdat ik hier natuurlijk 11 jaar lang als klant heb gestaan. Ik merk ook dat ik veel meer vanuit het perspectief van de klant denk ten opzichte van mijn collega's. Dat is soms wel apart. Ook vind ik het af en toe nog steeds vreemd om achter de schermen te komen en opeens met iedereen Spaans te praten in plaats van Engels. Ook kan ik niet meer anoniem over de camping lopen na al die jaren, omdat ik nu het gezicht van de camping ben als receptioniste. Dat is ook wel even wennen.

Intussen heb ik ook mijn terugreis geboekt, 27 augustus. Iedereen hier zegt: wat lekker je hebt nog een hele maand te gaan. Voor mij voelt het anders, omdat ik er nu 6 maanden hop heb zitten. Ik heb nog máár 1 maand en ben al een beetje aan jet aftellen. Ik heb vervolgens een week zomervakantie, voordat ik weer aan mijn studie begin. Ik ben wel heel erg blij met deze 'tussenstap', omdat ik verwacht dat het heel erg wennen word in Nederland en dat ik het wel degelijk moeilijk krijg met acclimatiseren. Doordat ik hier nu 2 maanden zit kan ik langzaam naar mijn afscheid van Spanje toe werken. Ik vind het lastig om dit goed onder woorden te brengen. Lastig uit te leggen.

Goed, ik verwacht dat dit mijn laatste blog is, omdat ik geen laptop meer heb. Het internet is hier bijzonder slecht. Deze blog heb ik nog op de iPad kunnen typen, maar mijn ouders vertrekken over anderhalve week ook weer. Ik begin helemaal af te kicken van mijn telefoon, internet en social media verslaving doordat het bereik hier zo slecht is haha.

Bueno. Ik zeg hasta pronto! Tot snel in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 13440

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: