San Jose, Puerto Viejo & Cahuita - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu San Jose, Puerto Viejo & Cahuita - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

San Jose, Puerto Viejo & Cahuita

Blijf op de hoogte en volg Esmée

14 April 2016 | Costa Rica, San José

Heyyy allemaal,

Zoals sommige van jullie weten, wil ik weer proberen een blog bij te houden. Zoals 2 jaar geleden in Spanje. Ik vind het zelf namelijk erg leuk om het later terug te lezen en voor de geïnteresseerden is hier een kleine update over mijn reis.

Na ruim 14 uur reizen en 4 uur wachten in Panama arriveerde ik zondagavond in de hoofdstad van Costa Rica, San jose. Die avond ben ik direct naar bed gegaan. Ik was, vanzelfsprekend, helemaal gesloopt. Helaas sloop de jetlag erin en was ik om half 5 alweer klaar wakker. Daarom besloot ik om de eerste dag gewoon lekker te relaxen en niks te doen. S avonds meette ik de groep voor het eerst en dat was anders dan verwacht.. Mijn trip is best actief en daardoor had ik een jonge groep verwacht. Echter, niets is minder waar.. Ik ben veruit de jongste. Er zijn 2 Canadese meisjes van 25 en een Brits meisje van 32 en een Duitse jongen van 34. De rest is allemaal 40+. Een beetje jammer op het eerste gezicht, maar ik kan inmiddels wel zeggen dat het een gezellige groep is. Er is wel een kleine verdeling tussen jong en oud, maar toch.


Goed, in san jose is niet veel te doen. Dus op dag 2 vertrokken we naar Puerto viejo, waar ik me nu nog steeds bevind. Het ultieme hippie plaatsje aan de Caribische zee. Alles gaat hier lekker tranquilo en de mensen leven hier voor surfen, reggae muziek en weed. Er heerst hier echt een lekkere vibe. Super leuk om dit een keer mee te maken. Absoluut het ultieme vakantie gevoel, maar goed ik zou hier niet kunnen permanent kunnen leven.

Dag 3 komt bijna ten einde en vandaag heb ik een Tour gedaan door het nationale park. Super bijzonder. Aan de Caribische zee is een natuurpark waar veel wildlife te spotten is. Heb de meest bijzondere dieren van dichtbij gezien, zoals een aap en wasbeer.. Vervolgens hebben we lekker gechilled bij de zee en zijn we daarna naar een chocolade "fabrikant" en medicijnen man geweest. Hier lieten ze het hele productie proces van chocolade zien en aan het eind kregen we dan ook warme Cholademelk. Verder waren de meest bijzondere, helende vruchten hier te vinden. Ook heb ik een persoonlijke lipstick en ketting gekregen door bijzondere vruchten. Super leuk om te zien, de mensen waren echt een apart volk op zich en spraken ook geen Spaans Spaans. Nu moet ik zeggen dat het Spaans hier sowieso anders is dan het Spaans dat ik spreek, maar goed ik kan me prima redden.. Als laatste zijn we naar een waterval geweest, maar dit was schijnbaar nog niet heel bijzonder, hoewel ik het al wel heel tof vond om te zien. Het is hier namelijk het droog seizoen en daardoor is de waterval, schijnbaar, niet heel spectaculair.

S avonds gaan we altijd gezellig uiteten. Men eet hier 3x per dag rijst met bonen en laat dat nou net m'n favoriete maaltijd zijn.... Of toch niet ;). Daarna gaan we met het jongere gedeelte van de groep altijd wat drinken. Wat ik dus net ook heb gedaan. We zijn bij een bar geweest met live reggae muziek. Super leuk. Eigenlijk
Ben ik nog lang niet klaar met deze plek, maar morgen gaan we alweer door naar de volgende bestemming; tortuguero. Er staat een reis van 8 uur op de planning, joepie.

Ik hoop dat ik jullie snel weer op de hoogte kan houden, maar de wifi is overal heel slecht, als er al wifi is. So we'll See.
Dit was even een korte update, ik kan nog zo veel meer vertellen, maar ik houd het eerst hier maar even bij. Over 5 uur gaat mijn wekkertje weer, dus ik zeg buenas noches!

  • 15 April 2016 - 08:23

    Ilse:

    Hey Esmee. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Veel plezier bij je volgend avontuur Tortuguero.
    Liefs ilse. X

  • 04 Mei 2016 - 05:43

    Froukje Snijders :

    Hallo Esmee, een beetje laat, maar nu eindelijk je reisverslag gelezen!
    Volgens mij geniet jij volop! Geweldig.
    Nu op zoek naar je volgende verslag!
    Groetjes van Froukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 13443

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: