Tortuguero, jungle lodge in sarapiqui & la fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu Tortuguero, jungle lodge in sarapiqui & la fortuna - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

Tortuguero, jungle lodge in sarapiqui & la fortuna

Blijf op de hoogte en volg Esmée

21 April 2016 | Costa Rica, San José

Pura vida!

De uitdrukking die het leven van een Costa Ricaan beschrijft. Pura vida betekent letterlijk 'het pure leven' en wordt hier te pas en te onpas geroepen. Voornamelijk als begroeting.

De afgelopen dagen is er heel veel gebeurd. Dus het wordt wel tijd voor een kleine update. Vanuit het zuiden vertrokken we naar tortuguero. Deze plek is alleen te bereiken per boot en is omringd door tropisch regenwoud en staat bekend om de grote schildpadden. Helaas is het niet het seizoen en dus hebben we geen gezien. We verbleven op een heel mooie plek; een soort bungalowpark. Heel relaxed en deze dagen stonden eigenlijk in het teken van chillen. We hebben een boottocht met een gids gemaakt en hij vertelde ons van alles over het tropisch regenwoud. Echter kreeg ik hier niet veel van mee, want deze dag was ik ziek. Reizigersziekte, meer mensen hadden hier last van deze dagen. Na de boottocht heb ik de rest van de dag in bed doorgebracht.

Na tortuguero moesten we een paar dagen afscheid nemen van wifi en doken we de jungle in. Hier verbleven we in een groot huis van een familie die voor ons kookten. Ontzettend gezellig, en hier is de groep ook dichter naar elkaar toe gegroeid. Ook al zijn we nog wel verdeeld in 2 groepen 'oudjes' en 'relatief jongere'. We hebben echt een heel leuk groep en op deze plek hebben we lekker gedanst (salsa & bachata), bonfire en hebben we een nacht en ochtend walk gedaan om verschillende dieren te spotten en hebben we gechilled bij een mini waterval en rivier (hier ben ik helaas m'n zonnebril verloren. Dat krijg je Als je d'r altijd mee zwemt haha) ik Heb verder al veel dieren gezien zoals toekans, apen, slangen, spinnen, kikkers, green macai, krokodillen en luiaarden gezien.

Inmiddels zit ik in la fortuna. In tegenstelling tot de vorige plekken onwijs toeristisch, maar dat komt omdat hier zo veel te doen is. Deze dagen stonden er heel wat adrenaline dingen op de planning. 1 van de redenen waarom ik voor deze Tour heb gekozen. Gisteren besloten we met onze groep de extreme hike op een vulkaan te doen (niet de bekende el Arenal, maar die er naast). Eerst hikten we naar de watervallen en dat viel ons al behoorlijk zwaar. Dit stelde echter he le maal niks voor vergeleken met de hike naar de vulkaan. Van te voren wist ik dat er heel wat gevloekt zou worden, omdat ik wel eens vaker een zware hike had gedaan, maar dat was echt peanuts vergeleken met dit. De weg was mega steil en toen we eindelijk in het bos waren begonnen de obstakels pas echt. Nu heb ik nog relatief lange benen dus ik kon het wel compenseren maar mijn vrienden niet. Die wilden na een half uur onze tourleider al vervloeken. Toch hielden we vol en in iets minder dan 2 uur bereikten we de top. Super trots en als slagroom op de taart besloten we om door te hiken naar de green lagoon. Zwaar onderschat.. Dit was het meest lastig van allemaal doordat het super modderig en nat was en we nu echt in de jungle zaten. Strompelend en glijdend kwamen we uiteindelijk aan bij het meer. Heel mooi, maar we waren helemaal kapot en we wisten dat we ook weer naar beneden moesten. Dat ging weliswaar sneller maar was ook een stuk gevaarlijker. Half snowboardend gingen we naar beneden, met vallen en opstaan. Wat een tocht, maar we hebben het wel gehaald en doorstaan. Ben best een beetje trots op ons.

Vandaag gingen we verder met de extreme dingen. Mijn moeder vond het maar niks dat ik hier wilde gaan raften, dus in plaats daarvan gingen we maar abseilen van watervallen, watervallen beklimmen en er zaten ook een paar sprongen tussen. ( Wees gerust mam, het raften gaat niet door. Het water staat te laag haha). We zouden eerst een minder extreme Tour doen met de canyonering, maar we wilden toch het maximale eruit halen. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan, want ik heb best hoogtevrees. Maar ik heb het toch gedaan en dat gaf zon adrenaline kick. De laatste sprong was 8 m hoog en de eerste keer abseilen was ook dood eng. De engste sprong was echter tussen 2 rotsen, waarbij ze met een stok aanwezen waar je moest springen want anders kwam je op de rotsen terecht... Goed, er zijn genoeg filmpjes gemaakt maar die krijg ik nog toegestuurd, dus die zal ik later wel op Facebook gooien. Tot nu toe was dit veruit de beste dag van de Tour. Doodeng, maar zo vet. Na die tijd waren we zo sore en onze spieren doen zo pijn dus dat belooft wat voor morgen. Vanavond hebben we daarom lekker gerelaxed in de hotsprings, wat hier helemaal een ding is. Een soort spa met heet water bronnen. Heeeeerlijk, vooral na deze zware dagen.

Morgen gaan we naar monteverde, waar weer hele mooie dingen op het programma staan, zoals ziplining met een Tarzan swing van 45 m vrije val... Ik houd jullie snel weer op de hoogte. Nu ga ik eerst lekker slapen.

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 13441

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: