Cuatro meses en Valencia y una más - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu Cuatro meses en Valencia y una más - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

Cuatro meses en Valencia y una más

Blijf op de hoogte en volg Esmée

30 Mei 2014 | Spanje, Valencia

De tijd vliegt en inmiddels kan ik zeggen dat ik nog maar 4 (!) weken stage hoef te lopen, godzijdank. Ja, ik ben ontzettend blij als mijn stage is afgelopen en ik mijn stage opdrachten voldoende heb afgerond. Het is eigenlijk heel dubbel: ik wil hier niet weg, maar ik wil wel dat mijn stage afgerond is. Stage wordt erg saai, omdat ik gewoon niet veel te doen heb of dat ik steeds hetzelfde moet doen. Daarnaast moet ik een klanttevredenheidsonderzoek doen, maar de klanten willen niet reageren, dus dat is erg jammer. Na enig overleg met mijn stagebegeleider zie ik het wel weer positief in en moet dat allemaal goed komen.

Ik heb inmiddels mijn treinkaartje gekocht, dat moet hier namelijk ver van te voren, naar de camping waar ik straks nog twee maanden ga werken. 1 Juli vertrek ik uit Valencia en 2 juli begin ik dan met mijn zomerbaantje. Dat wordt flink aanpoten ben ik bang, aangezien ik nu een werkweek van 30 uur gewend ben en ik straks 48-56 uur per week ga werken. Nu verwacht ik dat dat werk leuker is, omdat ik meer met mensen bezig ben en het vakantie gevoel daar toch wel overheerst.

De afgelopen weken heb ik niet veel bijzondere trips gedaan, slechts 1. Met een aantal Erasmus studenten heb ik het dorpje Moraira bezocht, wat vlakbij Alicante ligt. Een heel toeristisch dorpje met ontzettend mooie stranden. De zee is echt super blauw. De stranden zijn klein, maar fijn. Een stuk mooier dan de stranden in Valencia! Daarnaast waren er allemaal huizen in de bergen met een zwembad in de tuin en uitzicht op de zee. Lastig om dit goed te beschrijven en helaas heb ik geen foto.. maar deze mensen hebben het goed voor elkaar.

Daarnaast heb ik afgelopen weken een paar leuke feestjes gehad en ohja, de holi run in Valencia. Ik vond deze minder leuk dan in Madrid. Het feest was al redelijk vroeg afgelopen en de sfeer was anders. Er deden ook de helft minder mensen mee in Valencia. Wel heb ik meer gerend dan in Madrid haha, maar ik blijf bij mijn mening dat ik hardlopen echt vreselijk vind.

Verder is mijn laptop kapot gegaan. Het beeldscherm is kapot en langzaamaan wordt het hele beeldscherm opgegeten. Ik kan er dus eigenlijk niks meer mee. Ook kan ik hem niet opsturen, omdat het een Dell is en dat duurt allemaal te lang. Op mijn stage zit ik nu dus heel primitief met een beeldscherm aan m’n laptop, een los toetsenbord, een muis en nog een draadje voor mijn internetverbinding. Thuis leen ik nu steeds laptops van mijn huisgenoten.

Vorige week donderdag kwamen dan eindelijk mijn vriendinnen langs. Hier was ik wel even aan toe. Iedereen om mij heen kreeg visite en bij mij duurde het even. Het was fijn om eindelijk weer bekende mensen om me heen te hebben. Ik had zelf al een klein programma gemaakt en bedacht wat we konden doen. Op vrijdag stond er een boot party op de planning met Erasmus studenten, maar om een of andere onbekende reden werd het feest op het laatste moment gewoon even gecanceld. Dat kan gewoon in Spanje. Heel jammer, want dat leek ons heel erg leuk.

Verder hebben we lekker Spaans gegeten: paella, tapas, frozen yoghurt en zelfs montaduitos. Montaduitos zijn eigenlijk een soort tapas op een broodje in een ‘vreetschuur’. Een soort Spaanse MacDonalds. Heel typisch, dus dat moest ik ook even laten zien. Natuurlijk hebben we ook de stad bekeken en we zijn zelfs naar de dierentuin geweest, waar ik stiekem al heel lang graag heen wilde. Ook hebben we nog twee dagen op het strand gelegen. Helaas was het weer niet zo mooi als we gehoopt hadden. Er stond heel veel wind en er was ook erg veel bewolking. Alweer. Toen mijn ouders hier waren viel het weer ook al zwaar tegen.
Oh, en voordat ik het vergeet.. Ik heb natuurlijk ook even het nachtleven van Valencia laten zien.

Helaas zijn ze nu alweer een paar dagen naar huis en dat was wel even wennen. Het is opeens weer rustig in huis en toen ik hun uitzwaaide had ik wel zin om mee te gaan. Mede doordat ik het besef kreeg dat ik nóg 3 maanden in Spanje blijf, terwijl de mensen om mij heen alweer bijna weg gaan. Ik ga straks weer naar een nieuwe plek en moet weer opnieuw beginnen. Daarnaast was ik gisteren jarig en dit ging ik zonder mijn familie ging. Ik ben 21 geworden en zoals mijn vader zei: dat is toch wel een mijlpaal. Op zulke momenten mis ik mijn familie extra. Over 2 maanden zie ik hun weer en daar kijk ik nu al naar uit.

Verder heb ik op dit moment niet veel op de planning staan. De trips worden minder, omdat de studenten hier examens hebben en daarna allemaal naar huis gaan. Het ‘seizoen’ loopt echt een beetje af. Eind juni zou ik misschien naar Ibiza gaan, maar dat gaat helaas niet door vanwege het feit dat het te duur is. Dus die trip houd ik mezelf nog te goed. Wel begint het WK natuurlijk over twee weken waar ik heel erg naar uit kijk, ook al heb ik geen vertrouwen in Nederland. Ik ben heel erg benieuwd hoe Spanjaarden het WK beleven. Als ik zie hoe Spanjaarden de primera division beleven dan belooft dat veel goeds.

Ik houd jullie op de hoogte.

Besos,

Esmée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 13448

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: