Tres meses en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu Tres meses en Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Esmée Siebring - WaarBenJij.nu

Tres meses en Valencia

Blijf op de hoogte en volg Esmée

05 Mei 2014 | Spanje, Valencia

Het leven in Valencia bevalt me steeds beter. Nu het weer zo mooi is, eigenlijk niet meer onder de 25 graden, heb ik het idee dat de stad steeds meer gaat leven. Iedereen is vrolijk en het buitenleven begint meer en meer. De openluchtdiscotheken gaan open en ik breng steeds meer dagen op het strand door. Ik heb zelfs weer gezwommen in de zee, die helemaal schoon was dit keer en het water was best wel lekker! Het idee dat ik over twee maanden alweer op mijn volgende bestemming zit benauwd me een beetje. Ik moet nog 8 weken stage lopen, maar ik heb het hier zo erg naar mijn zin en vind het jammer dat de tijd nu zo snel gaat. Afscheid nemen gaat me zwaar vallen. Valencia is echt mijn stad en ik raad iedereen aan om de stad een keertje te bezoeken, haha.

Niet alleen in Nederland werd koningsdag gevierd, maar ook in Valencia werd hier aan gedacht. De eigenaar van de Hollandse bar had een andere kroeg afgehuurd en hier een feestje georganiseerd voor alle Nederlandse studenten inclusief alle Nederlandse lekkernijen. DJ bassie met passie en DJ freakadel, jaja, lieten alle Nederlandse hits horen die net zo fout waren als hun namen. Vrijwel iedereen was in het oranje gekleed en ook ik was weer volledig in het oranje gehuld. Dit belooft veel goeds voor het WK wat komen gaat. Het was een super gezellige avond en dat heb ik de volgende dag ook zeker wel gevoeld.

De dag erna stond een voetbalwedstrijd op de planning. Ik wilde al heel lang een wedstrijd kijken, maar het kwam er steeds niet van. Deze dag was Atlético Madrid de tegenstander. Prima uitgezocht dacht ik zo. Het publiek van met name Atlético Madrid was ontzettend fanatiek en uitbundig. Heel leuk om te zien. Uiteindelijk moet ik wel concluderen dat het een saaie wedstrijd was en dat Valencia echt slecht was. Dit was voor mij dan ook een reden om geen kaartje te kopen voor de halve finale van de UEFA cup, mede omdat ze toch al 2-0 achter stonden. Dit bleek weer eens een verkeerde keuze te zijn, omdat het uiteindelijk een wedstrijd was met veel doelpunten en Valencia leek door te gaan naar de finale.. Tot de laatste minuut van de blessuretijd aanbrak en Sevilla toch nog een doelpunt scoorde.

Afgelopen week heb ik maar twee dagen gewerkt. Op maandag was er een of andere feestdag in Valencia. Ik heb verscheidene mensen gevraagd wat er precies gevierd werd, maar niemand kon me echt een concreet antwoord geven. Uiteindelijk heb ik zelf een beetje onderzoek verricht en volgens mij werd op deze dag de beschermheilige van Valencia geëerd. Donderdag 1 mei was natuurlijk de dag van de arbeid en dat wordt hier wel gevierd. Doordat ik op donderdag vrij was, was ik automatisch op vrijdag ook vrij. Dat schijnt altijd bij mijn bedrijf zo te zijn als je op donderdag vrij bent. Helemaal prima.

Die week voelde dan ook meer als een vakantieweek in plaats van een werkweek. Ik heb een paar dagen op het strand gelegen en ik kan zeggen dat ik behoorlijk verkleurd ben. Doordat ik mijn zonnebril ook nooit af doe, draag ik nu de hele dag een witte zonnebril. Daarnaast heb ik een aantal leuke feestjes gehad deze week. Dit heeft dan ook geresulteerd in het feit dat ik nu al door mijn studiefinanciering ben voor deze maand. Een beetje jammer, maar ik heb het in ieder geval wel leuk gehad..
Afgelopen zaterdag heb ik weer een Erasmus trip gedaan. Dit ging weer lekker op z’n Spaans. Een uur later dan gepland vertrokken we een keer naar Montanejos in Castellon. Een heel mooi natuurgebied met een meertje wat het gehele jaar 25 graden blijft. Allereerst gingen we met een grote groep een drie uur durende hike tour doen. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik was erg benieuwd. Uiteindelijk kwamen we bij een behoorlijk tricky stukje uit en ik had het toen wel even zwaar op m’n all stars. Mijn schoenen waren behoorlijk glad en ik gleed alle kanten uit. Op dat moment vond ik het allemaal niet meer zo leuk en was ik ook behoorlijk chagrijnig. Toen ik dat stukje uiteindelijk had overleefd, kwam onze begeleider met de leuke mededeling dat hij per ongeluk de route voor experts had bewandeld en dat dit toch iets te gevaarlijk was en we dus weer helemaal terug moesten. Achteraf is het een leuk verhaal en ben ik blij dat ik de hike tour heb gedaan. Op dat moment zelf was ik niet zo vrolijk. Na de hike tour hadden we een paar uur de tijd om lekker in de zon te liggen en te zwemmen. Uiteindelijk was het wel een geslaagd dagje.

Deze zaterdag staat de holi run in Valencia op de planning. Net als in Madrid, verwacht ik dat het hier ook een groot gekkenhuis wordt. Ik ben heel erg benieuwd, maar goed eerst even weer een weekje stage overleven. Over drie weken komen mijn vriendinnen een weekendje langs in Valencia, waar ik ook super veel zin in heb. Ik kan niet wachten op hun ‘mijn’ stad te laten zien. :)

P.S. op Facebook heb ik een aantal foto’s geplaatst die aansluiten bij deze blog. Dus voor degene die geïnteresseerd zijn.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 13467

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: